Yalnız dikkat edilecek belkide en önemli noktalardan biri olan güvenlik, atlanmamalıdır. Free olan yazılımlarla kurulan IP Santrallerde, yeterli güvenlik genellikle sağlanamadığından, saldırılara maruz kalabilmektedir. Bu saldırılar sonucu, IP Santralinizde teknik sorunlar oluşabilmekte, hatta kaçak telefon trafikleri oluşabilmektedir. Buda birkaç dakika içinde abartılı telefon giderleriyle sizi karşıkarşıya bırakabilmektedir. Bu yüzden ya bu konuda işe hakim teknik personellerce bu yapılar kurulmalı ya da free (Open Source) yazılımlar tercih edilmemelidir.
* Tüm görüşmelerinizi kayıt altına alabilir ve yine dünyanın herhangi bir yerinden bu kayıtları dinleyebilirsiniz.
* Gelen fakslarınızı, faks cihazı olmadan, pdf formatında, bir bilgisayar, tablet yada akıllı telefonunuzdan takip edebilir ve yine sadece bir mail atmak suretiyle, kolayca faks gönderebilirsiniz.
* IP Santral sistemlerinde sabit telekom hatlarını kullanabildiğiniz gibi, gsm hatlarını da kullanabilmektesiniz. Hatta istediğiniz özel telefon operatörünü, istediğiniz yönleri aramakta kullanabilirsiniz. Örneğin “sabit hatlar “X” operatörden gitsin, cepler “Z” operatörden gitsin.” Diyebilme özgürlüğüne sahip olursunuz. Bu sayede, yüksek telefon faturalarına çareler üretebilirsiniz.
* Dahilinize ulaşılamadığında, aramaların otomatik olarak cebinize yada bir sabit hatta gelmesini sağlayabilirsiniz.
* Dahililer açılmadığında, IP Santral sisteminiz, arayanın ses kaydını alıp, sizin mail adresinize, ses dosyası olarak gönderebilir.
* İstediğiniz kadar farklı numaraya, farklı firmalarınız için, robot operatör (IVR) oluşturabilirsiniz. Gelen aramaları ise, dahili hat, kuyruk ya da cep telefonlarına yönlendirebilirsiniz.
* Dünyanın bir çok ülkesinden tahsis edilmiş numaralar için farklı dillerde robot operatörler oluşturup, o ülkenin dilini bilen elamanlarınıza aramanın yönlendirilmesini, sağlayabilirsiniz.
* Tüm santrali, sizin çalışma sisteminize uyacak şekilde kişiselleştirebilir ve size özel bu senaryo sayesinde, dahili hatları, cep hatlarını , sabit hatları, birbiriyle entegre çalışır hale, getirebilirsiniz.
* Tüm görüşme detaylarından personelinizin aramaları ne sıklıkta ve ne verimde yaptığı, gelen aramaların karşılanıp karşılanmadığını, kısacası personelin gerekeni yapıp yapmadığını görebilirsiniz.