Neden IP Santral Almalıyım?

 

IP Santraller, özellikle de “Yazılımsal IP Santraller”, şirketlere kattıkları avantajlarla, günümüzün gözde ürünleri. IP santralleri günümüzün gözdeleri yapan artıları nedir dediğimizde, hep kulaktan dolma bilgilerle ya da fazla klişeleşmiş ve bize pek bir şey anlatamayan cümlelerle karşılaşıyoruz. Bu yazımda anlattığım avantajların bir kısmı, donanımsal IP santraller ile de yapılmakla beraber, ben özellikle size Yazılımsal IP Santrallerin, maliyet ve işlevsellik avantajlarını da anlatmak istedim. Siz de bu yazıyı tam olarak okuduktan sonra, özellikle şirketinize ne avantajlar katabilir, kısacağınız giderler ile ne kadar sürede kendini amorti edebilir,  kısmına kafa yorabilirsiniz.

 

Öncelikle, Yazılımsal IP Santralin ne olduğuna kısaca bir bakalım.

Yazılımsal IP Santral, PC donanımlarıyla çalışan ve IP altyapısını kullanarak iletişim ihtiyaçlarını her türlü altyapıyı bir araya getirerek çözen kompleks bir üründür.

Karışık gibi görünen bu tanımlamadan sonra hızlıca madde madde avantajlarını yazarak devam edelim.

 

Not:  Burada anlatılan tüm yapılar, büyük kurumsallara kurulmuş ve hali hazırda çalışmakta olan projelerdir.

 

IPT-1TELD040LF

1. Maliyet Avantajları;

Burada özellikle şirketinize mali avantaj sağlayacak maddeleri bulacaksınız. Bu kısımdan yola çıkarak tasarruflarınızı hesaplayıp sistemin amorti süresini ya da ne kadar rantabl olduğunu hesaplayabilirsiniz.

 

* Hiç santral donanım yatırımı yapmadan yazılımsal IP Santrali kullanabilir miyim?

Hiç santral donanımı almadan yazılımsal santral kullanabilir miyim? Eğer kurum yapınızda, sanallaştırılmış yapılar kullanıyorsanız, ana makinanızda açacağınız bir sanal makinaya santral yazılımını kurarak donanım maliyetini tamamen ortadan kaldırabilirsiniz. Sanal Makinelerin bu durumda belki de en büyük avantajı  kolayca yedeklenebilmesi ve başka bir sanal ya da fiziksel makineye bu yazılımın dakikalar içinde tekrar kurulabilmesidir.

 

* Yazılım santralleri hangi işletim sistemleriyle çalışıyor?

Yazılımsal IP Santraller, standart pc donanımlarında çalışmak üzere dizayn edilmişlerdir. Bu yüzden altyapılarında işletim sistemine ihtiyaç duyarlar. Bunlar Lisans Ücreti gerektiren Windows tabanlı işletim sistemleri ya da İşletim sistemi lisans bedeli olmayan, santrale özel hazırlanmış, Linux tabanlı işletim sistemleridir. Özellikle lisans maliyetlerinden yola çıkarsak, Linux tabanlı yapılar daha hesaplı bir çözüm olarak önümüze gelmektedir.

 

*  Sadece santrali aldığım markaya mı bağlı kalacağım?

Yazılımsal IP Santraller, şirketleri özellikle yüksek donanım maliyetlerinden kurtarır. Aldığınız sadece universal bir yazılımdır. Hibrit (Analog ve ip sistemin birleşik olduğu donanımsal ürünler) ya da analog tabir edilen eski donanımsal santrallerdeki  “sadece benim yedek parça ve ürünlerimi kullanacaksın” zihniyetinden şirketleri kurtarır. Yazılımsal IP Santraller Universal yapıda olduklarından, SIP protokolünü destekleyen yüzlerce ürünle uyumludur. Size teknik olarak yeterli ve en hesaplı ürünü alıp santralinizde kullanabilme özgürlüğü verir.

 

* Eski sistemlerde donanıma, yazılıma, her şeye lisans bedeli var. Bu konuda Yazılımsal IP Santrallerde avantajım olacak mı?

Lisanslama giderlerini minimuma indirir. Eski tip santrallerdeki “kapasite yükseltme donanım lisansı” ve “özellik ekleme ya da yükseltme lisansı” bedellerinden kurtulursunuz. Türkiye piyasasındaki  free olmayan ücretli Yazılımsal IP Santrallere baktığımızda sadece “Anlık Görüşme Sayısı” lisans bedelini bir kere ödersiniz. Bunun dışında “dahili arttırma”, “robot operatör oluşturma”, “dış hat numara tanımlama” ya da “görüşme kayıtları” lisansa tabi değildir.  Diğer santral yapılarında ek ücretlerle devreye alabildiğiniz ya da yükselttiğiniz bu özelliklerden, Yazılımsal IP Santraller de istediğiniz kadar oluşturabilirsiniz *.

*  Yazılımsal Santraller, kuruldukları pc donanımının gücü oranında kapasiteye sahip olacaktır.

 

*  Görüşme ücretlerinden tasarruf edebilir miyim?

Yazılımsal IP Santral ile telefon görüşmelerinizi kolaylıkla istediğiniz platform üzerinden yapabilirsiniz. Yani ister aramalarınızı kullanmakta ısrar ettiğiniz Telekom hattından , ister sanal numaranızdan ( sanallaştırılan Telekom numaranız ya da 0850 ile başlayan numaranız) ya da gsm hatlarınızdan yapabilirsiniz. Burada en önemli konu aramaların en hesaplı tarifedeki yapıdan çıkmasını sağlamaktır.

Örneğin sabit hatlar sanal numaranın hattından çıkarken gsm aramaları gsm hatlarından çıkabilir. Bir diğer örnek, yurt dışı bir operatörden çıkarken, yurt içi başka bir operatörden çıkabilir.

 

* Telefon sabit gider maliyetinde avantajım olur mu?

Birçok telefon servis sağlayıcı firma (STH), kendilerine taşınan sabit hat numaralarından sabit ücret almamaktadır. Sizde hattınızı bu firmalara taşıyarak, sanallaştırabilirsiniz.  İsterseniz bunu basit bir hesapla size ne kadar tasarruf ettirebileceğini hesaplayalım. Örneğin 1 telefon hattı için 15 tl telefon hattı sabit ücreti ödediğinizi düşünür ve şirketinizde 20 hat olabileceğini düşünürsek bu, ayda 300 TL, yılda ise 3600 TL gibi önemli bir rakamın tasarruf edilebileceğini bize gösterir. ( Numarayı sanallaştırmanın işlevsel avantajlarını ise ileriki maddelerde okuyabilirsiniz.)

 

*  Şubelerim arası görüşme giderlerimi düşürebilir miyim?

Tüm şubelerinizi, merkeziniz kabul ettiğiniz noktaya kuracağınız bir ip santral ile bir araya toplayabilirsiniz. Şubeleriniz ayrı binalarda, ayrı şehirlerde, hatta farklı ülkelerde bile olabilir. Bu yapıda önemli olan tek detay, dahili olarak tanımlanacak noktada yeterli kalite de internet olmasıdır.

Yazılımsal IP Santrallerde şubelerde,

– Gelen aramalar direk olarak şubelerde çaldırılabilir.

– Gelen aramalar sekreterya tarafından başka ülkedeki bir şubeye bile aktarılabilir.

– Şubeler arası görüntülü görüşmeler ücretsiz yapılabilir.

– Şubelerinizin numaraları sanallaştırılarak, ana santral yapınıza bağlanıp gelen aramaların direk şubede çalması sağlanabilir.

Üstelik bayiler arası yapılan tüm görüşmeler ücretsizdir. Bu sayede şubeler arası tüm görüşme bedelleri sıfırlanmış olur.

 

* Teknik servis maliyetlerinde avantajım olur mu?

Eski tip santral yapılarındaki sorunların çoğunu Yazılımsal IP Santrallerde yaşamamakla beraber, olası sorunların büyük çoğunluğu, uzaktan bağlantı yoluyla giderilmektedir. Fiziksel müdahale gerekmesi durumunda da şirketin teknik personeli bu sorunları rahatlıkla çözebilmektedir. Böylece teknik servis giderlerinden de büyük avantajlar sağlanmaktadır.

 

*  Belki çok şey istemiş olacağım ama mobil personelimin konuşma paketlerinden Yazılımsal IP Santral ile avantaj sağlayabilir miyim?

Alt kısımda İşlevsel avantajlarda anlatılan “Gsm Gateway” alt yapısı, yazılımsal ip santrale eklenirse ve mobil personele dış arama yetkisi verilirse yüksek bedelli konuşma paketlerine gerek kalmadığından,  mobil hat giderlerinizde büyük oranda tasarruf sağlarsınız.

Örneğin 20 mobil personelinizin olduğunuz düşünelim. Her yöne tarifeli 80 TL aylık sabitleri olsun. Aylık 1600 TL aylık sabit ödemeniz var demektir. Bu da yılda 19200 TL fatura ödüyorsunuz demektir.

Bahsedilen yapı kurulduğunda ortalama 17 TL civarı sadece şirket içi kurumsal hatlar kullanarak ve aramaları santral üzerinden yaptırarak  63 TL x 20 Hat x 12 Ay = 15120 TL gibi (%79) gibi bir avantaj sağlarsınız. Üstelik mobil personelin santraldeki dahili hatları araması da ücretsizdir.

(80 TL ve 17 TL tahmini kurumsal hat bedelleri baz alınarak örneklerde kullanılmıştır.)

 

               IP Santral Olmadan                                                        IP Santral Varken

 

  • Mobil görüşmeleri kontrol edemiyorsunuz. –   Tüm görüşme detayları kontrolünüz altında
  • Mobil görüşmeleri kaydedemiyorsunuz.   –   Tüm görüşmeler kayıt altında
  • Müşteriler 20 ayrı numarayla aranıyor    –     Karşıda sadece şirket numaranız görünüyor

 

2. İşlevsel Avantajları;

Bu kısımda da santralin size kattığı işlevsel avantajları görebilirsiniz. Bunun yanında bu avantajların aynı zamanda getirdiği tasarruflar da maddelerde anlatılmaktadır.

 

*  Tüm şirketlerimi tek santralde barındırabilir miyim?

Farklı şirketleriniz (farklı numaralarınız) var. Tek santral ile tüm şirketlerinizi ayrı ayrı numaralardan ayrı karşılama mesajlarıyla karşılayabilirsiniz.

Örneğin, santral tarafından bir numaranız temizlik firması olarak açılırken diğer numaranız organizasyon firması olarak açılıp istenen dahililere bağlanabilir. Bu, işlevsel bir avantaj gibi görünmekle beraber tüm şirketler için tek santral yatırımı yapıldığından, büyük maliyet avantajı da sağlanmış olmaktadır.

 

*  Numaralarımı SANALLAŞTIRIRSAM ne gibi avantajlar sağlarım?

Bakır hat şeklinde eski numara yapıları artık yerini sanal numaralara bırakmaktadır. Bunlar karşımıza 0850 ile başlayan numaralar ya da kendi numaranızın sanallaştırması şeklinde çıkmakta. Bunun en büyük artısı,

  • Lokasyon bağımlılığı kalmaması; Hattınızın bir adresle bağı kalmaz. Numaranız İstanbul numarasıyken siz aramayı Amerika dan karşılayabilirsiniz. Aynı zamanda bu durum taşınma operasyonlarında da büyük rahatlık sağlamaktadır. Taşınacağınız ofiste interneti sağlamak taşınmak için yeterli olmaktadır.

 

  • Anlık görüşme sayı avantajı; Bakır hatlarda(PSTN) , bir numaradan aynı anda bir arama yapılabilmektedir. Tek hattan aynı anda birçok arama istendiğinde, PBX dediğimiz hat tanımlamaları yapılmaktadır. Bu da her alınan hattın sabit giderini ortaya çıkarmaktadır. Sanallaştırılmış numaralara gelirsek, burada tek bir numara ile aynı anda karşılıklı onlarca görüşme yapılabilir.

 

  • Bu sayede sabit ücreti olmayan bir hatta sahip olma avantajının yanı sıra, pbx giderleri de olmayan onlarca hatta yine ücretsiz kavuşmuş olursunuz.

 

  • Aynı zamanda tüm aramalarınızda tek arayan numara görülmesiyle, kurumsal görüntünüzü müşteri ve müşteri adaylarının gözünde daha da pekiştirmiş olursunuz.

 

 IPT-VP-R47P

 

*  Genelde personelim mobildir. Yazılımsal IP Santralim bana uyum sağlar mı?

Yazılımsal Ip santrallerin belki de en iyi oldukları konu aslında tüm iletişim alt yapılarını bir araya toplayarak hizmetinize sunabilmesidir.

Örnek olarak, sanal numaranızdan gelen aramayı gsm hattınızdan size iletmesi ya da gsm den gelen aramayı başka şehirdeki şubenizin dahilisine bağlanması verilebilir.

Mobil personelli yapılarda, santralde mobil dahililer oluşturulur. Böylece gelen aramanın bir süre masasında çaldırılıp, açılmaz ise tanımlı personel mobil hattına yönlendirilmesi sağlanabilir. Yine ulaşılamaması durumun da ise arayanın mesaj bırakması sağlanıp bu mesaj tanımlı mail adresine  gönderilir. Böylece müşteri ya da müşteri adaylarınızın size her ihtimalde ulaşabilmesi sağlanmış olur.

 

*  Genelde mobilim. Gelen fakslarım konusunda Yazılımsal IP Santral bana avantaj sağlar mı?

Santralinize dahil edeceğiniz bir numara, faks hattı olarak  konfigüre edilirse gelen tüm fakslarınız tanımladığınız maile düşer. Örneği biraz daha ileri götürmek gerekirse,  Mail hosting tarafında gelen mailin, otomatik olarak tüm satış personellerinin önüne aynı anda düşmesi sağlanabilir. Maile gelen fakslar pdf formatında olduğundan faks trafiği akıllı telefonlardan dahi takip edilebilir.

 

*   Gelen yada giden çalışacak bir çağrı merkezi kuracağım, Yazılımsal IP Santral ile bunu yapabilir miyim?

Kolaylıkla oluşturacağınız çağrı merkezi dahililerini santrale tanımlayıp alt seviyede, sadece gelen ya da giden yönde çalışacak bir çağrı merkezini yatırım yapmadan kurabilirsiniz.

 

* Şirketimde yakın zamanda şube artırımı ya da dahili artırımları olacak, santralim bana uyar mı ?

Yazılımsal IP Santrallerde büyüme trendine engel olacak dahili hat ya da numara tanımlamada lisans sınırlamaları olmadığından, istediğiniz kadar dahili oluşturup sisteminizi tek noktalı yapıda ya da çok noktalı yapıda büyütebilirsiniz.

 IPT-KWP-100

* Piyasada, birçok ücretsiz ( Free ) Yazılımsal IP Santral var.  Neden ücretli bir ürün alayım?

IP Santrallerde olmazsa olmaz olan belki de en önemli konu, “GÜVENLİKTİR”.  Sistem internete açık olduğundan, Yazılımsal IP Santrallerde güvenlik katmanları çok iyi kurulmuş olması gerekmektedir. Bu yüzden ürün seçimi büyük önem kazanmaktadır. Free yapılarda her türlü detaya internet üzerinden rahatça ulaşılabildiğinden rahatlıkla bu yapılar sabote edilebilmektedir. Sabote, santral sisteminizin çökertilmesi ya da Santralinizden yapılan kaçak aramalar şeklinde ortaya çıkmaktadır.  Bunlar da sizi maddi olarak zarara uğratabilmektedir.

Burada ikinci bir önemli nokta ise bu projeyi gerçekleştiren firmanın bu işteki yetkinliğidir. İş, bir sistemi sadece çalıştırıp hizmete vermek değil, sonrasındaki problemleri öngörerek bu yapıyı en sağlıklı şekilde kurabilmektir. Bu yüzden konusunda uzman firmalarla çalışılmalıdır.

 

*  Birçok mobil hat kullanan personelim var. Bunları hesaplı ve kolay bir şekilde santralime entegre edebilir miyim? Edersem ne gibi işlevsel ve maddi avantajlarım olur.

Bu avantajlardan yararlanabilmek için santralinizde GSM Gateway denilen bir donanımın olması gereklidir.

GSM Gateway’ e eski tip analog santrallere bağlanan  “FCT” cihazlarının, daha çok kanallısı ve IP Santrallere uyumlu yeni nesil çözümü diyebiliriz. Bu cihaz sayesinde gsm hatları da yazılımsal IP santrallere entegre edilebilmektedir. Buna mobil operatörler “yakınsama teknolojisi” demekle beraber, o yapılarda mobil operatör bağımlı çözümler kurulmaktadır. Başka bir operatöre geçmek istediğinizde tüm omurganız alınmakta ve işleriniz sekteye uğramaktadır. Ya da bu sekteye uğrama korkusu yüzünden operatör değiştirilememektedir. Burada anlatılan yapılar “marka bağımsız” projelerdir. İstediğiniz an farklı operatörlerin sim kartlarıyla çalışılan firmayı değiştirebilirsiniz.

  1. Gsm hatlarınızla santralinizde bir backup hattı yani hat yedekleme sistemi kurabilirsiniz. Bu sayede, görüşmeler yaptığınız voip ya da Telekom hatlarında bir sorun olması durumunda, aramalarınız gsm hatlarından yaparak görüşmelerinize devam edersiniz.

 

  1. Gelen aramalarınızda da bu yapıyı kullanabilirsiniz. Eğer, voip hizmeti aldığınız Telekom operatörünüz destekliyorsa, santraliniz devre dışı kaldığında aramalarınızı gsm hatlarına yönlendirilmesi sağlanır. Böylece voip hatlarınızda sorun olsa bile aramalarınız santralinize gsm hatlarınız üzerinden ulaşmış olur.

 

 IPT-W52P

  1. Gsm gateway içine istenen sayıda kurumsal sim kart takarak,

 

  • Santralinizdeki dahili hatlarınızın, santral üzerinden, mobil personelinizi ücretsiz araması sağlanır.
  • Dışarıdaki mobil personelin, santral dahililerini ücretsiz araması sağlanır.
  • Santral dahililerinin, gsm hatların kısa kodlarıyla mobil personeli araması sağlanır,
  • İstenirse mobil personelin, santrali arayıp çevir sesi alarak santral üzerinden dış aramalar yapması sağlanır,
  • Mobil personelin santral üzerinden dış arama yapması durumunda, karşı tarafta cep numaraları yerine kurumsallığınızı daha çok vurgulayacak şirket hattı numarasının görünmesi sağlanır,
  • İstenirse, üstte sayılan tüm görüşme şekillerinde aramalar santralden geçtiği için, mobil personel görüşmeleri kayıt altına alınır
  • IP Santralinize mobil olarak bağlı tüm mobil personelinize cep telefonun çektiği her yerde ve istediğiniz her an ulaşabilir ve ücretsiz şekilde görüşebilirsiniz.
  • Mobil personelinizin bu yapıyı kullanabilmesi için akıllı telefona ya da data hattına ihtiyacı yoktur. Tüm görüşmeler kurumsal sim kartlar arasında, mobil operatör altyapısı üzerinden yapılmaktadır.

 

Tüm anlatılanlarda, tarafımızca gerçekleştirilmiş projeler baz alınmıştır. Anlatılanların yanında bir o kadar da anlatılmayan kolaylık, işlevsellik ve avantajı da bize, bu konudaki uzmanlara, sorarak öğrenebilirsiniz.  Kurumlara yaşattığımız mali ve işlevsel avantajların sizin de seçimlerinizde doğru kararları verebilmeniz amacıyla yazıya döktüm. Umarım işinize yarar ve doğru teknolojilere yatırım yaparsınız.

Not: Örneklerdeki rakamlar fikir vermesi için tahmini olarak verilmiştir.